Ga naar content

Onderhoudsbaggeren en landaanwinning Mulifanua Port

Locatie Mulifanua Port, Samoa
Opdrachtgever Samoa Shipping Corporation Ltd (SSC)
Periode Q3-2019
Ingezet materieel Albatros

Inhuur peilboot “Tsunami” (met multi-beam survey equipment)

Landaanwinning: Shovel en rupskraan (geleverd door de opdrachtgever)

Baggervolume Ca. 35,000 m3

Over dit project

De ferryterminal bij Mulifanua Port, gelegen aan de noordwestkust van Upolu, is de op één na belangrijkste haven van het eiland. De drukste haven is die van de hoofdstad Apia. De haven is de belangrijkste verbinding tussen de eilanden en het eiland Savai'i. Een veerboot voor passagiers en voertuigen vaart zeven dagen per week tussen Mulifanua en de veerbootterminal van Salelologa op Savai'i.

Vanwege het belang ervan en om veilige vaardiepten voor de veerboot te garanderen, vereist deze haven onderhoudsbaggerwerk.

Dutch Dredging NZ (DDNZ) heeft de volgende baggerwerkzaamheden uitgevoerd:

  • Bathymetrisch onderzoek (peilingen) met een multibeam survey-systeem,
  • Onderhoudsbagger havengebied en toegangskanaal,
  • Verpompen van baggerspecie in het landaanwinningsgebied,
  • Bathymetrisch onderzoek (peilingen), voor de pre-, post- en tussentijdse onderzoeken met een multibeam survey-systeem. 

Hydrografisch onderzoek (monitoring)

Daarnaast heeft Dutch Dredging NZ (DDNZ) hydrografisch onderzoek uitgevoerd in de haven van Mulifanua, de haven van Salelologa en de Malaela Slipway.

Het werk werd uitgevoerd met behulp van een lokaal schip "Tsunami" en zijn bemanning. DDNZ mobiliseerde het onderzoeksapparatuur naar Samoa, waarna ons surveyteam alles aan boord van het schip installeerde en op alle drie de meetlocaties een basisstation op hebben gesteld. 


 

Foto's van het project

Lees meer over het gebruikte materieel

Albatros